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R.E.M.: Peter Buck kündigt Soloalbum für diesen Freitag an

🔥Perfect Album Closer: 15 großartige Schluss-Songs auf Platten

Man möchte sich die Schwarzmarktpreise gar nicht hochrechnen: Peter Bucks Soloalbum wird schon diesen Freitag erscheinen, auf 2.000 Vinyl-Platten limitiert, die via Mississippi Records veröffentlicht werden – ein Label, das normalerweise auf 20er-Jahre Blues, Folk und Gospel spezialisiert ist.

In einem nächtlichen Eintrag auf der Website von R.E.M., den Buck nach Eigenaussage bei einem Glas Tequila in Mexiko schrieb heißt es:

I’ve got a glass with a little bit of Tequila left in it. It was full a few minutes ago. I’ve got Jimmy Reed haunting the turn table in the corner; I’ve been thinking about Jimmy Reed a lot lately, every note of music he ever made was so perfect and full of grace, and yet so loose and spontaneous, I wonder how he did it? What was his secret? If he was still alive I would give him a call. „Hey Mr. Reed how do you do it? Where does it come from?“ But I doubt he would know any more than I do. And there I go wandering off track before I even started. I’m supposed to be telling y’all about my solo record….

I know I said for years that I would never make a solo record. It was never a plan or a desire but it just kind of happened. When REM called it a day I’d spent the last 3 months on my back with a semi-crippling injury unable to play guitar. With my band gone and unable to use the fingers on my right hand, I started writing lyrics just to have something creative to do. The lyrics turned into songs and the songs turned into what felt like a possible album, so I called some of my favorite musicians, Scott, Mike, Bill, Lenny Kaye, Corin Tucker, Jenny Conlee, and booked studio time



Perfect Album Closer: 15 großartige Schluss-Songs auf Platten

The Clash – “Train in Vain (Stand by Me)” vom Album „London Calling“ (1979) https://www.youtube.com/watch?v=q3Yl4ehzX-o Das letzte Lied von „London Calling“ ist schamloser Pop. The Clash bedienen sich bei sämtlichen populären (afro)amerikanischen Genres und behalten von jedem das Beste: vom Disco den Beat, vom Funk das Lead-Gitarren-Motiv, vom Soul den bettelnden Gesang, vom Blues die Mundharmonika und das Riff, vom Gospel die repetitive Coda. Sie vermischen diese Elemente zu einem für sie so seltenen Liebeslied und daraus wird – richtig! – schamloser Pop. Elliott Smith – “Say Yes” vom Album „Either/Or" (1997) https://www.youtube.com/watch?v=NcalJSO6jDY “Say Yes” beginnt als einfache Gitarrenballade. Wenn…
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